Oricine poate organiza un eveniment sportiv atunci când are ajutorul potrivit. Adevărata problemă apare atunci când neprevăzutul îşi face simţită prezenţa. Neprevăzutul devine o normalitate în sport. Aşteaptă-te la neprevăzut mereu când organizezi un eveniment, mai ales unui de sport.
Esenţa managementului unui eveniment sportiv constă chiar în gestionarea tuturor situaţiilor neprevăzute cu rapiditate şi pe lângă aceasta, în planificarea riguroasă a tuturor variabilelor ce pot fi controlate de către organizatori.
De la 0, la 8! Iată ce trebuie să faci pentru a organiza un cros:
1. Responsabiliatea față de un public numeros și divers
Un cros nu este o joacă. Îți asumi responsabilitatea că tu vei fi entitatea care va uni într-o împrejurare comună mai multe entități. Vei colabora cu participanții, voluntarii, părinții, antrenorii, profesorii, companiile și cu anumiți factori decizionali, cu instituții ale Statului, ONG-uri, mass-media și cu spectatorii sau cetățenii care se intersectează cu evenimentul.
2. Alege scopul sau lasă scopul să te aleagă.
Eu prefer varianta 2. Dacă ai o misiune clară și reală, atunci nu vei duce lipsă de participanți (în cazul în care muncești să-i aduci). Misiunea, scopul și obiectivele sunt primele lucruri de definit în orice proiect sau afacere sau eveniment sportiv, cultural sau de orice fel. Acestea vor dicta strategiile tale, îți vom impune viteza de lucru și te vor îndruma în deciziile viitoare.
Dacă organizezi un eveniment de dragul de a-l organiza sau pentru că ai o idee „strălucită”, dar neverificată, s-ar putea să nu ai succes. Dacă îți dorești un eveniment cu mulți participanți, trebuie să te asiguri că le oferi ceea ce ei își doresc: o anumită experiență, un anumit set de amintiri, un anumit tip de distracție, ocazia de socializare sau de exteriorizare ș.a.m.d.
3. Gândeşte-te la tot.
Planifică, rectifică, replanifică. Vei redacta aceleași schițe de mai multe ori până le vei găsi o formulă mai aproape de ceea ce ți-ai imaginat inițial. Va trebui să ții cont de fiecare categorie a publicului cu care vei interacționa și să îți schițezi foarte bine fluxul activităților înainte de eveniment, în timpul și după acesta. Legile sunt importante și sunt primele lucruri după care trebuie să te ghidezi pentru că ele îți vor pune cele mai mari piedici. Nu insinuez că legile sunt rele. Au rostul lor și au niște fundamente care te vor feri pe tine și pe cei din jur de evenimente neplăcute.
4. Deleagă
Sunt atât de multe elemente de luat în considerare încât sigur vei pierde detalii din vedere îndiferent de cât de organizat și performant ești ca persoană. Pur și simplu, sunt prea multe amănunte și activități de realizat simultan. Dacă vei reuși să delegi responsabili pentru cât mai multe sarcini, atunci, vei avea un eveniment reușit.
5. Fii cu inima în joc!
Dacă organizarea unui cros nu îți face inima să bată de emoție înainte de start, înainte de pocnetul pistolului, înseamnă că nu faci ceea ce trebuie. Sportul cere pasiune. Pe lângă asta, sportul cere sacrificiu pentru că nu ia pauză niciodată. Dacă sportivii nu au pauză, nici organizatorii de evenimente sportive nu vor putea avea pauză.
6. Acceptă că munca ta nu se termină nici măcar a doua zi după eveniment.
Că tot vorbeam despre sacrificiu. O să ți se pară că evenimentul nu o să se mai termine niciodată deși ultimul participant a trecut linia de sosire de mult. Acceptă ideea și du până la capăt ceea ce ai început. Oricum, peste câteva zile va trebui să te pregătești deja pentru ediția de anul viitor.
7. Obţine feedback.
Cel mai împortant, la finalul unui eveniment este să obții părerile tuturor oamenilor care au interacționat cu evenimentul tău. Eu o numesc chiar cercetare de marketing pentru că o fac destul de organizat prin studii planificate cu atenție și pe baza unor obiective predefinite. Nu recomand solicitarea unui feedback de dragul de a-l obține. Acesta trebuie să fie util cu adevărat și să servească în adoptarea unor dezicii strategice de dezvoltare.
8. Nu te limita. Progresează constant.
Cu pași mici, dar fermi, trebuie să progresezi. Adaugă de fiecare dată elemente noi. Ideile vor apărea pe parcurs dacă ești pasionat. Poți introduce elemente de divertisment, tehnologie, poți crea noi oportunități de interacționare între participanți și cel mai important, vei putea crea amintiri.
Lasă un răspuns