Foarte des, în rândul colaboratorilor mei, mă întâlnesc cu problema redactorii corecte a emailurilor. Pot părea învechite sau neimportante, dar acestea vor rămâne pentru multă vreme un mijloc de comunicare important și profesional.
Noi folosim în companie emailurile pentru a nu pierde informații și pentru a structura informația în subiecte separate.
Formatarea din interiorul emailurilor ajută să organizăm și mai mult conținutul.
Iată câteva dintre multe reguli la care ar trebui să fii atent când trimiți un email formal:
- Scrie un subiect clar, concis. De regulă este bine să nu depășim 6 cuvinte
- Folosește o tonalitate profesionistă și respectuoasă
- Păstrează mesajul scurt și la obiect
- Respectă gramatica limbii în care scrii, ortografia și punctuația
- folosește un salut și o încheiere
- separă salutul sau ăncheierea de conținut
- nu folosi majuscule, semne de exclamare sau culori excesive. Folosirea de majustule poate fi asociată cu un ton agresiv sau răstit
- utilizează un font clar și lizibil, maxim 2 fonturi diferite și să fie compatibil
- evită să folosești copy-paste din aklte programe de editare text precum cele din suita office dacă acestea duc la o formatare precară a mesajului
- evită să foloseși emoji-uri în emailurile profesionale
- încearcă să nu fii prea critic sau negativ
- este ideal ca emailul să se încheie cu o semnătură, iar dacă scrii din partea companiei pentru care lucrezi, să conțină elementele dinsticntive ale acesteia
- ai grijă să ai setat numele de sender la contul tău de email
Lasă un răspuns