Press ESC to close

Agile working, crește-ti productivitatea cu 1000% prin tehnica acțiunii imediate!

Exită situații  când, nu suntem atât de productivi pe cât ne-am dori sau alte situații când, oamenii pe care îî coordonăm lucrează mai încet decât ne-am aștepta.

Productivitatea la locul de muncă este un subiect de mare interes pentru companii și mai ales pentru persoanele dornice de autoperfecționare.

Pentru unele persoane, chiar sunt prea multe cele 8 ore de muncă. Nu îi putem învinui pe ei că organismul le cere odihnă „mai devreme”. Totuși, organismul uman se adaptează la orice condiții și ar trebui să ne impunem ceea ce vrem să fim. Noi suntem stăpânii propriei minți și putem decide câtă energie să ne alocăm pentru anumite activiăți. Ceea ce ne mai rămâne de făcut, este să aplicăm niște tehnici de autocontrol și de creștere a productivității.

Cauzele lipsei de productivitate

Cauzele lipsei de productivitate variază de la factori intrinseci individului, la factori externi. Acești factori trebuie îndepărtați prin acțiune imediată. Practic, toate tehnicile pe care le voi prezenta se bazează pe acțiunea imediată.

  1. Atunci când nu îți place ceea ce faci;
  2. Atunci când ești obosit/ă emoțional;
  3. Predispoziția la oboseală fizică sau oboseala cronică;
  4. Deficitul de atenție;
  5. Alte probleme de sănătate cum ar fi cele legate de ficat;
  6. Mindset neorientat spre productivitate;
  7. Rezervele de energie nealocate îndeplinirii sarcinilor;
  8. Lipsa dorinței de a fi productiv cu adevărat;
  9. Atunci când „nu vrei să tragi la căruța altuia”;
  10. Lipsa motivației financiare;
  11. Firma nu se potrivește cu valorile tale;
  12. Dependența de social media;
  13. Vampirii energetici;
  14. Atunci când „îl ai pe NU în brațe”;
  15. Ești mai eficient în echipă / solo.

Atunci când nu îți place ceea ce faci

Dacă nu îți place ceea ce faci, atunci ai greșit barca. Nu rămâne nimic de făcut decât să sari repede înapoi pe uscat sau în altă barcă. Dacă ajungi prea departe în largul mării, s-ar putea ca barca să se scufunde și să nu mai poți înota până la mal.

Cu alte cuvinte, dacă lași timpul să treacă prea mult, nu o mai scoți la liman.

Eu am o vorbă: „Dacă vrei să mori repede, fă ceea ce-ți place!”. – Atunci când facem ceea ce ne place și timpul trece mai repede. Sigur știi despre ce vorbesc.

Acțiunea imediată: Înceracă și descoperă. De multe ori doar credem că nu ne place ceva.

Exemplu: Acum 1 an am urât finanțele din adâncul sufletului, eu fiind om de marketing și comunicare. Acum am iubesc să fac planuri financiare, să analizez cashflow-ul și chiar să îmi organizez dosarul pentru contabilitate.

Atunci când ești obosit/ă emoțional

Dacă ai un anumit grad de oboseală emoțională, sigur vei fi afectat la locul de muncă. Oboseala emoțională survine atunci când avem parte de relații bazate pe dependență sau în care au loc certuri dese, atunci când nu se simțim împliniți sufletește sau când suferim o pierdere.

Acțiunea imediată: Schimbă mediul de lucru cu unul mai relaxant.

Exemplu: Toți trecem prin asta cândva. Propria mea soluție a fost să îmi iau echipamentele (laptop, agendă) și să lucrez la o cafenea.

Predispoziția la oboseală fizică sau oboseala cronică

Oboseala produce scăderea randamentului gândirii, dificultăţi de concentrare, probleme de memorie,sensibilitate crescută sau intoleranţă la zgomote şi lumini puternice,insomnie, oboseala accentuată pe timpul zilei și chiar multe alte simptome difuze și venite în clustere.

Acțiunea imediată: Renunță la orice și dormi.

Exemplu: Am pățit să intru în oboseală acută gravă. Nu mai puteam fi productiv oricât îmi doream. Orice sunet părea că mă zgârie pe creier, eram irascibil, predispus la a lua decizii incoerente și începeau să își facă apariția tot felul de simptome la nivel fizic. Nu doresc nimănui ceva similar! Mi-au trebuit câteva săptămâni de recuperare.

Deficitul de atenție

Deficitul de atenție poate avea și alte cauze, nu doar oboseala. Dacă este vorba de o problemă personală, se recomandă consultul la medic.

Alte probleme de sănătate cum ar fi la ficat

Problemele de sănătate, mai ales cele de ficat, pot produce stări de somnolență, mai ales după masă. Dacă aveți și alte simptome, este mai indicat consultul de specialitate.

Mindset neorientat spre productivitate

Cea mai întâlnită problemă a oamenilor neproductivi este MINDSET-ul. Tot auzim acest englezism care se traduce prin stare de sprit, mod de a gândi, modalitate de a aborda lucrurile. Atitudinea ta față de ceea ce se află în jurul tău este foarte importantă.

Am întâlnit persoane care își doreau job-ul perfect și să fie direct anjați pe poziții de management. Acest lucru nu se poate dacă nu descoperi tainele lucrului de la nivelul -1. Nu poți fi un manager bun dacă nu știi cum este să lucrezi la fiecare nivel. Dacă nu te poți pune în locul altor persoane, cum să îi poți motiva?

Dacă vrei să ai un grad înalt de productivitate, trebuie să îți dorești asta! Să ai inițiativa, să cauți răspunsuri chiar tu pentru problemele care apar. Trebuie să cântărești situația, să știi dacă este mai rapid să cauți tu răspunsul sau să întrebi un coleg sau să cauți pe internet, mai nou.

Acțiunea imediată: Dorește-ți mai mult de la tine. Începe fără să mai stai pe gânduri. Voluntariatul ajută.

Exemplu: În liceu îmi găseam tot felul de scuze pentru mine. Parcă nu voiam să fac nimic pentru că mă gândeam că orice aș face nu pare să fie ceea ce îmi trebuie, ceea ce o să îmi placă, ceea ce o să îmi aducă satisfacție. Am început să fac voluntariat, am găsit un scop și mi-am dat seama că trebuie să te lași purtat de val. Dacă ești implicat, chiar nu știi unde ai putea ajunge.

Rezervele de energie nealocate îndeplinirii sarcinilor

Cu alte cuvinte, dacă ești leneș, nu știm dacă se găsește leac.:)) Lăsând glumițele la o parte, este posibil să îți crești nivelul de productivitate dacă îți aloci mai multă energie pentru realizarea sarcinilor. Acest lucru poate fi atins doar prin simpla ta dorință. Pune-te în situații dificile, vei găsi resurse.

Iată câteva idei pentru a face asta:

  • când ai un deadline, nu așta ultima clipă. Lucrează chiar acum și încreacă să finalizezi cât de repede posibil
  • Folosește restul timpului pentru verificări, timp pe care l-ai fi folosit să te grăbești pe ultima sută de metri
  • Pune-ți întrebări despre fiecare detaliu. Eu, spre exemplu, vorbesc singur la birou când îmi adresez întrebări despre proeictele la care lucrez. Colegi pot să confirme :))

Acțiunea imediată: Acțiune imediată. Exact! :)) Singura soluție pentru a-ți rescoperi energiile este „Act now!”, cum spunea un slogan al companiei Veeam.

Exemplu: Sunt alergător pe distanțe lungi. Am alergat în curse de peste 50 kilometri. Sportul m-a învățat că niciodată nu suntem conștienți de cât de multă energie putem elibera. Omul este cel mai bun conservator al energiei. Numai instinctul de supraviețuire ar mai fi capabil să ne facă să o utilizăm pe toată.

Lipsa dorinței de a fi productiv cu adevărat

Această cauză este relativ legată de cele anterioare cu diferența că o faci conștient. Tu nu vrei, de fapt, să fii foarte productiv, dar ai voi ca totul să se întâmple de la sine. Îți dorești să fii un fel de Trump și să se construiască un bloc înainte să apuci tu să semnezi pe hârtie.

Aici este o problemă de caracter mai mult cu un mindet nesetat unde trebuie. Lipsa dorinței de a fi productiv este opusul entuziasmului.

PONT: Entuziasmul este în 2018 unul dintre cele mai importante filtre în recrutarea candidaților pentru locul de muncă.

La interviu poți transmite productivitate prin entuziasm. – Coman Paul-Tiberius

Atunci când „nu vrei să tragi la căruța altuia”

Sunt anumite persoane care chiar nu se simt confortabil să muncească la afacerile altora. Tinerii români își doresc, într-un procent destul de mare, să-și pornească propriul business pentru a fi independenți și pentru a nu ne simți „comandați”. Poate că aici ar trebui să lucrăm mai mult și la EDUCAREA ANTREPRENORULUI ROMÂN.

Acțiunea imediată: Nu există decât dacă ai bani și o idee de business foarte bună. Ca idee, cam 10% din startup-uri reușesc.

Exemplu: Cunosc persoane care au tras la căruța altora pentru 20 de ani și abia apoi au decis să intre pe cont propriu, devenind lideri de business de succes. Dacă ai relațiile necesare într-o industrie și cunoști dedesubturile, abia atunci poți spera să pornești sănătos pe cont propriu.

Lipsa motivației financiare

Moivația financiară este și ea importantă. Toți trebuie să mâcăm, toți căutăm permanent să ne fie mai bine. Este la bază instinctul natural de supraviețire. Poate că asta e problema cu lipsa productivității. Ne este suprimat instinctul de supraviețuire. În schimb, apare un instinct de autoconservare. Unele persoane rămân prea mult în zona de confort, ajungâmd în același timp și la instatisfacție financiară.

Managerii pot aplica și alte tehnici de motivare a personalului inclusiv prin tehnici de motivare nefinanciare.

Recomandare: Urmărește-mă și înscrie-te la evenimentele sportive pe care le organizez, unele chair gratuite.

Firma nu se potrivește cu valorile tale

Prin valori înțelegem fundamentul moral și etic pe care îl transmite managementul superior și pe care angajații îl asimilează sau nu. De multe ori, de la management nu se transmite nicio viziune clară, nici o valoare. În acel moment, viziunea companiei va fi privită prin prisma angajaților săi înrtr-un procent mult mai mare.

Dacă lucrezi într-o companie unde tu ai alte valori diferite de management sau chiar de colegii tăi, te sfătuiesc să renunți, dar fără să tre grăbești. Poate ai nevoie de mai multă toleranță. Să lăsăm acest lucru în aprecierea ta!

Acțiunea imediată: Schimbă firma.

Dependența de social media

Social media este un disruptor foarte puternic. Mă surprind des pe social media dând scroll peste tot felul de conținuturi care nu îmi aduc nici un fel de valoare adăugată. Dăm scroll pe Facebook, pe Whatsapp, pe Instagram, pe LinkedIn, ne uităm la stories și urmărim tot felul de pagini de brand sau de persoane. Dacă te urmărești puțin, vei observa că pierzi extrem de mult timp așteptănd ca cealaltă persoană să îți răspundă sau vizualizănd chestia aia cu „Numescu Prenumescu is typing…”. Apoi mai apare o știre negativă sau de tip can-can și nu vrei rezista fără să faci click.

Așa se pierde timp. Ușor nu?

Acum, cum se câștigă timpul alocat în social media?

  1. Întreabă-te dacă momentul actual al utilizării te ajută efectiv la ceva
  2. Intră pe social media cu scopuri mai precise
  3. Acceptă ideea că la locul de muncă nu poți răspunde chiar tuturor mesajelor sau apelurilor, chair dacă este chinuitor pentru tine.

Acțiunea imediată: Dacă ești angajat, inchide fereastra și nu mai verifica până la finalul programului ce notificări ai mai primit. Dacă ești angajator, poți bloca accesul la anumite domenii web, de exemplu, la rețelele sociale.

Vampirii energetici

Vampirii energetici sunt exact acele persoane care au obiceiul să te stroarcă cu întrebări, de multe ori inutile. Sau mai sunt persoanele care se folosesc de small-talk la nivel de big-talk pentru a obține ceva de la tine sau pentru a te convinge. Nu poți să îi respingi pe acești vampiri energetici, dar le poți răspunde foarte pe scurt. Sunt sigur că răspunsurile directe și la obiect reduct discuțiile interminabile la concluzii rapide.

Acțiunea imediată: Găsește soluții pentru a-i evita.

Exemplu: Poți să îți găsești ceva de lucru astfel încât să „nu ai timp” sau îți poți rezerva chiar dreptul de a nu răspunde.

Atunci când „îl ai pe NU în brațe”

Ne reîntoarcem la mindset combinat cu a nu știi. Este perfect normal să nu știi tot. Nu mai este ok atunci când nu te zbați să găsești soluții. Dacă un lucru îl urăsc la o persoană, acela este nepăsarea cu care poate trata un subiect dacă nu i-a găsit rezolvare rapidă. Orice trebuie să se poată rezolva. Dacă nu ai experiență, este suficient să mergi din aproape în aproape. Eu am ănvățat programare într-un an de zile de unul singur. Sigur că, în timp, încă mă perfecționez, refolosesc componente, mă automatizez ș.a.m.d.

Așa poți produce rezultate la fel de eficiente, mai rapid.

Ești mai eficient în echipă / solo.

În funcție de tiparul tău, poți avea un grad mai înalt de productivitate dacă lucrezi în echipă sau dacă lucrezi singur. Acest lucru este foarte influențat și de tipul locului de muncă. Totuși, sunt ciar puține joburile în care să nu existe orice formă de lucru în echipă, iar managementul ar trebui să promoveze asta.

Rezolvarea problemelor de productivitate

Dacă ai reușit să identifici cauzele lipsei de productivitate, este timpul să acționezi. Caută provocări noi, nu te teme de eșec, construiește-ți un mindset plin de initiațiațivă și proactivitate, nu îți distruge entuziasmul făcând ceva ce nu îți place, nu te teme de nesunoscut și elimină factorii perturbatori atunci când scopul tău este să rămâi concentrat/ă și conectat/ă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *