Press ESC to close

Implementarea platformelor IT în echipă sau firmă, de la CRM la platforme cloud și de intranet

Cel mai probabil v-ați mai întâlnit cu situația de a lucra în echipă pe o nouă platformă, indiferent de tipul acesteia, fie că vorbim de soluții cloud, programe de gestiune sau de raportare, CRM-uri, ERP-uri, noi template-uri de excell sau cine știe ce alte fluxuri de lucru. Indiferent dacă ați fost în pozitia de utilizator, manager sau dezvoltator, schimbarea pare mereu cea mai grea parte din întreg procesul de adopție privind soluțiile informatice la nivelul echipelor.

Există situații în care rezistența la schimbare este foarte puternică, mai ales atunci când soluția tehnică se schimbă foarte des.

Ce este de înțeles este că trendurile se schimbă, nevoile o dată cu ele ș inclusiv dezvoltatorii pot să nu mai acorde suport pentru noile nevoie. Din toate aceste considerente, unele organizații sau echipe sunt forțate să schimbe platformele utilizate. Nu numai învechirea morală sau a funcționalităților poate fi cauza principală. Uneori este necesar să facem demersuri de încercare și testare de mai multe ori până ne dăm seama ce ni se potrivește ca flux de lucru și d.p.d.v. costuri sau chiar efort de implementare.

Totuși, cum facem ca să eliminăm acest blocaj?

În ultimii ani de soluții ezvoltate și implementate (ca dezvoltator sau consultant) am identificat următoarele bune practici:

  • trebuie desemnată o persoană care să fie conștiincioasă privind problemele curente și punctele dureroase, nevoile
  • persoana desemnată trebui să se limiteze la necesar chiar dacă și ideile sunt de încurajat
  • managerul să stabilească obiective clare și KPIs
  • managerul să stabilească rolurile și cum se va utiliza
  • persoana desemnată să urmărească rezolvarea îndatoririlor managerului, echipei și dezvoltatorilor
  • să existe un echilibru între nevoile de management și echipa de utilizatori
  • executarea plan de proiect cu etape, sarcini, termene (deadlines), resurse alocate (echipă internă, consultanți externi, buget)
  • identificarea riscurilor, strategii de mitigare
  • pregătira datelor și planificarea migrării (documentarea completă a datelor și a modului cum se convertesc)
  • testarea funcționaităților de responsabl, apoi de echipă și să fie suficient de mult timp de feedback. Cineva să colecteze datele și să le filreze
  • cel mai important: Stabilirea termenului de GoLive. De asemenea în ziua lansării, toată echipa trebuie să fie pregătită

Sper ca aceste informații sumare să fie de ajutor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *