Press ESC to close

Cum să ajungi pe primele 3 poziții în Google, nu în primii 3. Studiu de caz.

Care este difrerența dintre a te preocupa și a te ocupa de prezența online? Poate că este chiar acțiunea de a face ceva. Totuși, avem pe masă un studiu de caz interesant. Poate exista super-optimizarea pe Google Search? Sau este vorba de un simplu spam de linkuri?

Cazul SEO eMag

Cu toții am întâlnit pagini de Google Search în care sunt ocupate primele 3 poziții în Google de același competitor. Să fie corect? Să fie spam? Dar concurențial mai este?

În ultima perioadă, „a explodat” internetul pe teme de discuție legate de miile de cazuri când eMag ajunge să ocupe primele 3 poziții în Google pe expresii foarte bune. Culmea este că de cele mai multe ori, se indexează 3 pagini de search care au titlu și descriere identice. Tehnica este oarecum la marginea black hat SEO.

Revin cu acest studiu de caz despre cum să ajungi pe primele 3 poziții, nu în primii 3 pe Google. Iată un statement mai puternic pe care agențiile care promit LOCUL 1 ar putea să-l folosească. Să ne diferențiem zic! Evident, glumesc. Agențiile care promit locul 1 nu lucrează profesionist și nici sincer.

Poate abia după ce lucrezi câteva luni cu o proprietate web, după ce îi înveți piața și după ce analizezi concurenții, să poți spune că poți ajunge în pozițiile 1-3 pe X cuvinte în Y luni și pe pozițiile 5-8 pentru X2 cuvinte în Y luni cu o probabilitate de X% pentru că mai sunt Z concurenți care lucrează și ei pe optimizare.

Închei paranteza cu agențiile SEO / de marketing neprofesioniste pentru că mă aștept la oftici și atacuri pe propriul blog și nu îmi doresc asta. Și nici spam. Muhaha, ce incisiv sunt azi. Apropo, știați că sunt agenții de SEO care trimit trafic refferal din site-urile lor către alte site-uri? Ce idee să te bagi în seamă :))

Revin la cazul eMag pe primele 3 poziții.

Cum spuneam, este admirabilă această performanță și cu siguranță că se pot face multe discuții pe această temă. Am citit opinii pertinente și opinii despre optimizarea optimizării (optimizare SEO :))) ). Dacă vreo agenție vă pune pe factură sau în ofertă expresia „optimizare SEO”, puteți să renunțați la ei. Altfel, vă puteți aștepta și la alt pleonasm prin conținutul site-ului sau la rom-englezisme, gen – optimizarea optimization.

Cum s-a ajuns pe primele 3 poziții Google?

Dacă nu sunt suficienți competitori pe o nișă, sau rezultatele dintr-o pagină de search a lui Google nu sunt de o calitate suficient de bună, acesta poate alege până la 3 rezultate ale aceleiași proprietăți web. Este pur și simplu o mai bună performanță că eMag a urcat în primii 3. Paginile au conținut dinamic, există suficient de multe alternative de alegere pentru anumite produse căutate, autoritatea de brand este mare, iar descrierile lor sunt atractive. Cauți rezultate SEO? Răspunsul în mintea ta este „da”. Așa procedează și ei pentru categoriile de produse sau pe paginile de search dinamice și indexabile în Google. Mulți consumatori apasă pe un rezultat pentru că văd acele emoji drăguțe.

Referitor la emoji în metadescrieri

Răutăcioșii vor spune că eu am zis că eMag a crescut din cauza emojiurilor. Nu este adevărat! Vreau să mă delimitez despre aceste idei puerile. Pentru cunoscători, poți apela la diferite tehnici de creativitate pentru a crește rata de click a unui rezultat pe o pagină. Te folosești de tot ce ai: titlu, descriere, link, emoji în descriere sau titlu.

Mă aștept ca la un momentdat toată lumea să folosească emoji. Apoi se va demoda sau Google îl va penaliza. Eu personal, nu știu dacă mi-ar plăcea să văd atâtea iconițe colorate în search.

Indexarea paginilor de căutare în Google search

Cunoscută sub termenul de „search in search”,  această practică este considerată de unii ca fiind black hat SEO. eMag generează pagini de search care sunt confundate cu paginile de categorii. Nu sunt tocmai parametrizate.

Prin urmare, vom vedea linkuri indexate care încep cu emag.ro/search/termen-cheie.

Nu cred că este neapărat intenționat. Paginile de search sunt dinamice, iar eMag folosește un framework MVC. Asta înseamnă că „Search” este un controller, iar ce vine după el se numește parametru. Parametrii sunt trimiși în controller sub forma parametru-1/parametru-2/parametru-n.

Echivalentrul parametrizat (și neindexabil în Google – fiind neacceptat) este index.php?controller=search&param1=parametru-1&param2=parametru-2&paramn=parametru-n

Înțelegeți de ce platformele mari folosesc controllere? Pentru a genera URLuri prietenoase și pentru a gestiona mai ușor rutarea paginilor web.

În cazul eMag, ne aflăm pe o linie fină. Asta pentru că ei generează metadescrieri automatizate pentru paginile de search. O idee foarte bună, cam neconcurențială și care face ca paginile de căutare să se confunde cu categoriile de produse.

Am dat click pe search-ul eMag și apoi click pe una dintre sugestii. URL-ul generat este https://www.emag.ro/search/anvelope?ref=trending. Se pare că ei folosesc și parametrii în URL care nu vor fi indexați în Google.  Google nu va indexa niciodată /search/anvelope?ref=trending, dar ar putea indexa /search/anvelope dacă produsele sunt relevante pentru consumatori.

Emag pe toate pozitiile din search

Dacă voi căuta „anvelope emag”, voi vedea 1 rezultat sponsorizat al emag și restul rezultatelor de la eMag. Asta pentru că am căutat pe brand. Aici brandul cântărește mai mult în expresie decât celălalt cuvânt cheie. Dacă voi căuta „anvelope auto”, eMag nu mai are nici o șansă. Ba de fapt, are doar 1 și este pe locul 2. Acesta este un sector foarte concurențial și paginile web sunt bine lucrate. Desigur, beneficiază de un snippet de tipul „People also search for” cu rezultate de căutare din eMag.

Prevenirea search spam

Putem considera un fel de spam faptul că eMag poate apărea cu 3 rezultate identice în search. Google poate considera că sunt 3 pagini distincte dacă au conținut diferit. Și sigur au pentru că searchul este dinamic și pentru că în fiecare zi se adaugă produse noi.

Personal, consider că orice concurent ar trebui să aibă dreptul să fie afișat o singură dată pe o pagină. Dacă este bine optimizat, este clar că are și un search intern bun și înseamnă că poți găsi ceea ce cauți în landingpage, folosind motorul de căutare propriu siteului. Știm că Google dorește să afișeze răspunsuri din prima căutare, dar dacă văd 3 pagini la fel, nu o să mai consider că am găsit un răspuns bun. Am găsit 3 și trebuie să dau click pe toate trei? Ce dacă 8 din 10 persoane care caută un anumit produs merg la emag…poate că peste 3 luni oamenii se supără pe eMag și nu mai doresc să achiziționeze din marketplace.

Verdict personal: este destul de spammy, dar specialiștii Google pot da un verdict concludent.

Google pune la dispoziție un instrument de raportare a spamului. Analizați bine și dacă veți considera că este vorba de un spam, îl puteți utiliza. Spam Report Tool. Nu abuzați de acest instrument!

Dacă citești bine termenii și condițiile Google sau a anumitor produse, precum Rich Snippets Guidelines, vei ști cu siguranță cum să utilizezi corect acest instrument și cum să respecți standardele. Consider că o bună agenție web este mereu la punct cu acești termeni și condiții. Din păcate, încă văd agenții și freelanceri care vând servicii valabile acum 10 ani. Mii de atacuri de virusare se bazează și ele pe tehnici de black hat SEO pentru clienți care chiar cumpără așa ceva. Este trista realitate a internetului, așa cum și pe piețele tradiționale încă există consumatori ce caută produse vechi și inutile – pentru nostalgia momentului.

Este o tehnică anti-concurență?

Comerțul tradițional sau online este o bătălie de genul „totul sau nimic”. În prezent, pentru online, cel mai mare reglementator al concurenței este Google. Pe partea de publicitate reglementează foarte bine concurența, poate chiar prea bine. Cred că ar fi cazul să existe și pe organic ceva minim de reglemantare. Nu este corect ca un site cu mii de produse să fie mai puternic decât un site cu 12 produse (în anumite cazuri izolate). Ce facem dacă sunt producător și am numai 12 produse în portofoliu? Dar 6 dintre ele sunt cele mai bune din lume. Și mai vând și sub prețul eMag alte 3 produse. Nu am dreptul să fiu în primii 3?

Am întâlnit cazuri în care pagini mult mai prost optimizate se poziționau înaintea altora foarte bine optimizate pur și simplu pentru că: autoritate de brand sau număr produse mare. Pe partea de off-site se putea pune un egal. Am văzut situații în care conținuturi duplicate se indexau mai bine decât cele originale (ce-i drept, acolo nu exista o optimizare tocmai bună). Deduc de aici că nu contează atât de mult să ai conținut original. Într-un fel este logic pentru că ai putea ranka cu bălării și să zici că ești unic. O fi înțelegând Google contextele, dar nici chiar atât de departe.

Pentru că subiectul merită dezbătut, chiar vă invit să dezbateți în comentarii.

Demontarea unui mit: publicitatea afectează indexarea?

Am citit o opinie conform căreia eMag sau alții beneficiază de întâietate datorită bugetelor pe care le folosesc în Google Ads. Fals! Nu este o scorneală a agențiilor de publicitate ca să facă mai mulți bani.

Dacă ar fi așa, atunci întreg algoritmul Google pentru indexare nu ar mai funcționa la fel. Ar fi un haos. Mai mult de atât, ne-am trezi cu conținut de proastă calitate în primele rezultate. Google ar pierde și pe search și pe publicitate. Dacă nu v-ați gândit până acum, Google nu este singurul motor de căutare și nu este singurul loc în care îți poți face publicitate.

Dacă ar fi să credem acest mit, eu aș crede invers: ar fi mai logic ca Google să te țină pe pagina 10 dacă ar știi că tu ai bani, ca să te facă să investești în publicitate. Din fericire, practica ne demonstrează că nu este așa. Cei de la Google țin foarte mult la bunele practici concurențiale (exceptând mici sincope, dar pe alte părți – vezi cazul blocării adsense pe site-urile cu alți provideri de publicitate CPC,CPM).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *